16 септември 2012

Конфитюр от дюли

Това е най-лесния конфитюр, който съм правила до сега. Убедена съм, че ще ви допадне защото не е необходимо да слагате разни сгъстители или фиксове, отнема само около час приготвянето му :)))


Както знаете, дюлите са много твърд плод и сами ще се убедите, че като ги приготвяте по тази рецепта, трудно ще ви е само нарязването им ;) В последното ми приготвяне на конфитюра, смесих дюлите с ябълки в съотношение 1:1, много вкусен стана и така :)

Използвах дюли, които имаха доста за изрязване, и в чист вид излязоха една купа с тегло приблизително 1 кг. Нарязах ги на малки парчета и ги сложих в тенджера с 200мл кипяща вода, в която сложих 450гр. захар. Оставих ги да се варят 30 - 40 минути – проверих за готовност / да са меки и докато се изпари водата/. След това ги намачках с ръчния пасатор /много използван от мен инструмент/ и добавих 1/2 к.л. лимонена киселина и листо индрише. оставих за още 2-3 минути да поври и свалих от котлона. Махнах индришето и разсипах в малки бурканчета с винтови капачки, които запечатах веднага, за да се вакумират, но за по-сигурно може да се стерилизират за 5 минути.


Крайният резултат е много меко и ароматно конфитюрче, което си хапваме с удоволствие  :) 



При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

5 коментара:

  1. Маги, честита нова визия на блога, миличка! Много ми харесва!
    А конфитюрчето си го бива и ако остане някоя дюла на дървото, ще го пробвам!
    Прегръдки и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  2. Маги, супер е конфитюра! Миналата година само желе правихме от дюли, но тази рецепта ми харесва. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Ина, Кенди, благодаря ви доверието! Свекърва ми прави желе, много е вкусно, но аз реших да "разчупя" стереотипа с едно конфитюрче ;-)

    ОтговорИзтриване
  4. Правя го ! Винаги с доверие към рецептите ! Успехи !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви за което, наистина този конфитюр се приготвя лесно :)
      Приятен петъчен ден :)

      Изтриване